Kezd a miérttel! – könyvajánló
Egy-két évvel ezelőtt találtam rá Simon Sinekre, és nagyon inspirálóan hatottak rám az előadásai. Olyannyira, hogy a címben említett könyv filozófiájától nehezen tudok elvonatkoztatni, ha a siker megfejtésére teszek kísérletet. Az elmélet a maga egyszerűségében nagyszerű, és egy olyan kérdést boncolgat, ami arcul üti az embert. Nem idegen a marketingtől, hogy az elme működését kutassa. Simon Sinek is egy érdekes felfedezésre hívja fel a figyelmet. Ha hallottál már a limbikus agyról azért olvasd el a könyvet, ha nem, akkor pedig azért.
Az aranykör egy egyszerűnek tűnő megoldást ad a vezetőknek arra, hogyan ösztönözzék a munkatársaikat, vagy tágabb értelemben véve a környezetüket cselekvésre. A legtöbb vállalat meg tudja határozni a piacon, hogy mit hoz létre. Többnyire arra is tudják a választ, hogy hogyan. Amikor azonban arra a kérdésre kell felelni, hogy miért, valószínűleg sokan elakadnak. Persze zsigerből jöhet a válasz, hogy a nagyobb bevételért, vagy elismertségért, egy erősebb márkáért. Vajon ezekkel a célokkal motiválni tudunk másokat? Hosszú távon motiválni tudjuk saját magunkat? Aligha. Akkor mégis mi az, ami előre tud hajtani minket nap, mint nap?
A könyv erre keresi a választ. Hogy megtalálja e? Azt mindenki döntse el maga…
A szerző köré lassacskán egy komoly mozgalom kezd szerveződni olyan emberekből, akik olyan munkát akarnak végezni, ami inspirál és másokat is ösztönöz. Gyakran hajlamosak vagyunk elveszíteni a saját céljainkat a napi rutin során, de ha döntéseket kell meghoznunk, nem árt tisztában lennünk azzal, hogy mik mozgatnak minket és a környezetünket.
Ha gyakran kapod azon magad, hogy válaszokat keresel a miértekre, akkor ez a te könyved lesz.