Könyvajánló,  Menedzsment,  Vélemény

Funky Business – Könyvajánló

Jókor talált meg

2002-ben, egy évvel a könyv megjelenése után a kiadónál dolgoztam értékesítőként. A könyv tehát nem mai darab. Emlékszem, amikor az egyik kolléganőm a kezembe nyomta, hogy „Ezt olvasd el!”. Akkoriban nem volt divat közérthető módon írni sem a gazdaságról, sem az üzletről. A korlátokat viszonylag kevesen feszegették nagyvállalati körökben. Hogy egy klasszikust idézzek: Langsam spatzieren, nichts ugrabugra.

Csak a fiatalabbak kedvéért egy rövid kitekintés…

  • Akkor, amikor ezt a könyvet írták, egy éves volt a Google, de mi még az Altavizslán szörföltünk.
  • Még nem volt Ipod, Iphone, Ipad.
  • Akkor indult el az MSN Messenger, de mi még ICQ-t használtunk
  • Gyerekcipőben járt az Index és az Origo.
  • Az első közösségi oldalara, az iwiw.hu-ra, még 3 évet kellet várnunk.
  • A Facebookra 5-öt.
  • Azonban volt már mobilunk, amin bőszen sms-eztünk. Javarészt Ericssonok és Nokiák, de már feltűntek az Alcatelek és a Siemensek is. Még létezett a SIM-kártya nélküli mobil 0660 előhívóval. A készülékeink kb. fél kilót nyomtak, de lehet, hogy többet. Benefon Sigma – ha még mond valamit.
  • Ismerkedtük a WAP-ozással, hogy telefonon tudjunk tartalmat fogyasztani. Zöld képernyőn, szabad szemmel jól látható pixelekből összerakva.
  • A havi mobilszámlám 16 évvel ezelőtt a jelenlegi kétszerese volt extra szolgáltatások nélkül.

Tovább is van! Mondjam még?

Rengeteget beszéltünk akkoriban arról az információs forradalomról, ami azóta lezajlott. Érteni szerettük volna, hogy mi történik körülöttünk. Azonnal magunkévá akartuk tenni az elérhető tudást, vagy egyszerűen csak nem akartunk lemaradni semmiről.

Ebben a miliőben olvastam el ezt a könyvet. Úgy éreztem akkor, hogy itt van két varázsló, aki tudja a tutit, akikre érdemes figyelni. Spirituális kiüresedésről írtak, és arról, hogy ezt az űrt az egyedi, innovatív vállalatok fogják betölteni. Megfogalmazták a fogyasztói hatalomátvétel tézisét. Már látták azt, hogyan szökkennek szárba a tudás talajára ejtett magok.

Ma, ha márkáról beszélünk, gyakran előkerül az evangelisták kérdése. Ők már akkor hitbuzgó követőkről írtak, amikor a weboldalakon még nem volt „követem” gomb.

Szórakoztató volt újra elolvasni, mert néhány velős gondolat a márkázásról és általában az üzletről olyan érthetően van megfogalmazva benne, hogy újra jön az AHA élmény. A könyv valószínűleg már csak antikváriumokban található meg és 1-2 ezrest megér. A 40 körülieknek azért, amiért nekem. A fiatalabbaknak pedig azért, hogy harapjanak egyet abból a világból.